Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Tuesday, January 12, 2010

DENGAR-DENGARLAH HATIKU

Saya rasa terganggu..
Terganggu dengan seribu satu macam..
Tapi yang satu ini memang betul2 menggangu saya..
Apalah daya saya nak mengelak benda ini terjadi..
Masih terngiang-ngiang kejadian 'semalam' di mata & di hati saya..
Ya Allah..gagahkan hambaMU..

Satu coretan untuk malam ini buat renungan bersama...
Tanda aras seseorang itu boleh dikatakan baik..
Bukannya kerana dia baik dgn kita
Kerana jika dia baik dgn kita je,dia mesti baik bersebab..
Seseorang itu baik jika dia baik dgn kita & juga dgn hampir semua orang disekelilingnya..
Orang baik orang yang mulia hatinya..
Kerana hatinya selalu tulus mahukan yang terbaik buat kita sentiasa..
Mahukan kita berbahagia walaupun hatinya terguris amat..
Tanpa letakkan hatinya jadi prioritas..

Hargai mereka yang baik dgn kita..
Kerana orang baik dgn kita bukannya hak milik..
Tapi dia ialah anugerah buat kita..
Yang mana sekali hilang takkan kembali..

Saya mahu jadi baik..
Tapi tak mampu jadi baik untuk semua orang..
Moga tuhan ampunkan saya..
Kerana selalu susahkan shbt2 saya untuk men'dengar' saya..
Tak habis2 dgn saya dalam hidup mereka..
Menumpang secebis kasih dari mereka..
Rahmati mereka hai tuhan..
Ameen..

p/s:

kini harus pergi..


0 comments: