Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Thursday, April 29, 2010

SPECIAL ENTRY ~ SELAMAT PENDEK UMUR AHMAD



"Selamat hari lahir hai diri" ~ itu ungkapan pertama saya ungkapkan bila mana detik 12 malam 28 april 2010 membuka tirainya..

Dah 22 tahun dah aku nie..dah nak grad..dah boleh chambering..dah 5 tahun ++++ aku kat UIA..cepatnya masa berlalu..ALLAH..

Masa tu telefon dah bunyi dah sikit2..acecece..kawan2 dah start msg dah wish..hidup lagi aku nak dapat wish dari dieorg..kalu dah mati sapa la nak wish ea..malaikat wish dgn tongkat kot..sbb dosa menggunung kat dunia..ades..sakit..huuu..

Saya capai hp,mmg niat di hati nak msg mak & ayah dulu..masa tu dah rasa sebak..teringat kan dieorg..orang yang paling sayang saya kat dunia nie..masakan ada orang lain yang sayang saya lebih dari itu..

buat ayah ~

"Ayah,22 tahun lepas,ayah bawak mak dan ahmad ke hospital demi untuk berikan ahmad sebuah kehidupan.Ayah azankan ahmad supaya hidup ahmad dimulai sebagai seorang Islam.Ayah tuntuni hidup ahmad,tak biar ahmad keseorangan.Pimpin ahmad taktala ahmad tak berdaya dan rebah diuji dunia.Ahmad panjatkan doa bua ayah mogaayah sentiasa sihat dan diberkati selalu untuk bersama ahmad dalam hidup ini.Terima kasih sebab jadi ayah ahmad"

buat emak ~

"Emak,9 bulan mak bawa ahmad ke hulu ke hilir 22 tahun lepas.Mak ajar ahmad apa itu Islam pada ahmad demi nak selamatkan ahmad dunia dan akhirat.Mak tak pernah lupa menyentuh jiwa ahmad dengan kelembutan kasih seorang ibu.panjangkan usia ibu ahmad ini demi untuk ceriakan hidup ahmad yang separuhnya datang dari mak..terima kasih mak"

hehe..air mata masa tu tak payah cakap la..laju je merembes keluar..ades..kalu cakap pasal ayah dengan mak nie,memang lah tersangat sentimental..jiwang habis.heeee.masa mencoret nie pun dah sebak.haha..sabar jela den.

Lepas tu baru lah start reply msg sahabat2..ada yang msg,ada yang kasi MMS,ada yang telefon,ada yang thru FB..tahun nie dapat 1 kad walaupun tak dapat kek..hehe..takpe la..yang penting korang semua mmg best.mcm2 jenis msg yang saya dapat.nak tergelak pun ada.untungnya birthday pada saya,dapat doa terus dari kawan2..rasa mcm byk je doa mencurah2 untuk kita.hehe

Ada macam2 yang buat saya gelak pada besday kali nie..ada yang silap tarikh pun ada..ades..haha..siap tak caya lagi tu saya ckp awak silap hari la..hehe..ades.tapi pape pun tq kat dua org yang wish 24 hari bulan hari tu..korg mmg la..hahaha..sapa ek?haha..:p

26hb pun ada jugak silap wish..dua kali daa dia wish aritu..hehe..tapi takpe..semangat tu ada..kikiki..mmg senyum lebar habis la..yang penting korang ingat besday saya..alahmdulillah..saya doakan tuhan rahmati korang..korang kasihi saya,moga tuhan beri kasih sayangnya pada korang insyallah..tu yang selalu saya doakan..

tahun nie jugak dapat satu msg in english yang sgt la bombastik languagenya..haha..saya pon tak faham english dia..hebat sangat..heee..pastu,siap bagi nama lagi kat saya..ades..at the last msg "....love ya mr. Scandal"

suka suki je bagi nama kat saya mr scandal..haha..tu mmg nak kena kalu jumpa nnt..tq ye buat yang bagi msg tu..miss scandal..hambek..kikiki :p

hmm..bagi saya..besday takde apa2 pon..bertambah umur yang mmg la semata2 angka..21,22,23 or 24 sama saja..yang penting apa yang kita buat..pe yang kita aim..yang saya set dalam kepala,bertambah umur bertambah hari dlm hidup,bertambah muda usia kita nk menghampiri pencipta kita..jadi kena persiapkan diri..jgn lmbtkan waktu solat..sebolehnya bykkan solat jemaah..benda basic yang masih tak lekat dan jadi habit buat saya..dan tak lupa juga sematkan dalam diri,jgn letih untuk memberi..tu yang paling mudah nak buat baik bagi saya..ya tuhan kuatkan daku..untuk memberi..

21 saya tinggalkan dengan seribu satu coretan dan kenangan..tapi yang paling penting saya banyak belajar..bahawasanya kita akan teruji dengan setiap kata2 kita..adilnya tuhan mernguji dan terus menguji tanpa dia biar kita berkata2 dengan sesuki hati kita..hee..well3..i'm prepared for that dan telah teruji dgnnya..

Dan saya percaya 22 jugak akan terus menjanjikan sesuatu buat saya..moga saya tabah menghadapinya..dan wish yang paling banyak saya dapat "moga cepat jumpa jodoh"..hahaha..tergelak besar saya..lambat lagi sahabat2 yang tu..ada priority lain dulu kali nie..lagi pun takde orang nak amek saya jadi menantu..dulu saya ingat dapat beat ayah kahwin umur 25 tahun..tapi sekarang tak kot..maybe 26 paling awal..tengoklah macam mana nanti..serba mungkin jadi dalam hidup nie..tiada yang pasti,pastinya kita jgn lupa merancang natijahnya biar tuhan yang tentukan dan jgn sesekali berputus asa dgn janji tuhan dan jangan buat zalim kat orang untuk kepentingan diri semata..nnt tuhan mula berbicara baru la tersungkur kita dek kezaliman kita..ades..ayah pesan banyak kali nie..huhuhu..sorry kalu tersilap zalim selama nie sahabat2..harap korang maafkan saya..

hukama acap kali berpesan ~ jangan bersedih hai diri jika dirimu tak dihargai..tapi sedihlah dirimu tak berharga kepada manusia di sekelilingmu..make them happy insyallah the happiness will reflect back to you..ameen

Ya tuhan jangan kau uji kami dengan apa yang tak mampu kami pikul ya tuhan..

Dan 22 jugak saya janjikan sesuatu buat diri saya..let's play the game..i will play the ball according to the way its being played..insyallah..he..insyallah insyallah..

buat yang wish..saya ucapkan thanks..ingat saya lagi..hargai saya lagi..yang tak wish pon thanks jugak sbb jadi shbat saya lagi..saya mungkin pernah buat silap dan pernah membenci anda tapi ingatlah satu perkara,takkan selamanya saya membenci anda..saya jugak punya sifata yang ingin dimaafi andai saya berbuat silap sama seperti insan lain..maafkan saya andai saya terlupa dan saya tersilap..

sayang kalian walaupun kalian tak pernah saya sayang :)

dan doa mak mengiringi saya kali ini ~

alhamdulillah!happy birthday anak mak sayang.mak doakan ahmad jadi anak yang sangat humble,taat,taqwa dan soleh..ameen

thanks mak...

dan akhirnya saya akhiri entry ini dengan lagu kegemaran saya tiap kali hari lahir saya..moga tuhan redha akan silap dan salah saya..panjang umur..23 sempat saya syukuri kelak..insyallah..





0 comments: