Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Friday, June 18, 2010

MANUSIA ITU SENTIASA LUPA

Ahmad lupa ke..

Kenapa Ahmad tak ingat ini..

"Boleh tak tolong ingatkan,Ahmad memang betul-betul lupa"pinta saya suatu hari

"Takkan!!!!Ingat balik"jawabnya..

Hehe..Saya tersenyum..Angkuhnya jawapanmu sahabat :)

Dulu saya sentiasa bengang dengan Ayah Mi(Azmi Mohd Ali aka owner Azmi & Associates) saya..Sikit-sikit tanya benda sama..Asyik lupa..

Lama saya cuba memahami dia..Nape la ayah mi nie?Akhirnya saya mengerti..kerana terlalu banyak hal penting dalam hidup dia jadi benda remeh dia selalu tak care..

Kenapa jadi gitu?Dan saya berazam untuk tidak begitu bila saya meningkat usia..

Namun..

Akhirnya,saya mengaku saya gagal..Bilamana hidup makin busy..Makin banyak benda yang perlu diingati..Itu ini..Segala benda perlu ingat..Allah memang begini rupanya hidup..Makin ramai kawan,makin banyak benda perlu diingat..Makin banyak program makin banyak society..Saya dicabar untuk mengingat semuanya..Memang saya gagal..Saya juga manusia yang perlu diingatkan..

Teringat kata2 ustaz manusia tu asalnya dari perkataan INSAN dan INSAN itu berasal dari perkataan NISYAN yang bermaksud pelupa..Dan manusia mmg hakikatnya pelupa..Kata ustaz,benarlah kata Dr Mahathir melayu mudah lupa..tapi sebenarnya bukan Melayu tapi manusia itu secara amnya mmg seorang yang pelupa kerana fitrahnya dicipta begitu oleh penciptaNYA..

Bila cakap dengan mak,selalu saya akan cakap,Allah mak,ahmad lupa la nak cakap apa taid dengan mak..Mak senyum sambil berkata,syukurlah mad,itu tandanya kita manusia,perlukan tuhan sentiasa lupa..Ameen..Tq mak..

Jadi saya ingin menyatakan bahawa saya memerlukan sahabat2 saya untuk mengingatkan saya,sebab saya semakin la sibuk dan semakin banyak benda yang saya lupa..mohon ingatkan saya :D

Yang remeh2 jangan lupa..yang berat2 tu memang selalu lupa :D

Sama2 kita berpesan-pesan insyallah

p/s:

Macam manalah bila dah kerja nanti..Moga tuhan beri kekuatan untuk mengingat =)







0 comments: