Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Wednesday, April 13, 2011

SELAMAT HARI LAHIR SAHABAT

Teringat lagi tatkala saya menerima kad - SWEET FIFTEEN AHMAD

Masa tu punyalah jahil,ya rabbi apa kebenda la 'manis 15' nih..direct translation..hahaha..risik punya risik baru la tau kad wish birthday..hehe..

Hitung punya hitung,dah lama rupanya ikatan persahabatan dengan sahabat yang sorang ni..Tapi bagi saya,sahabat bukan diukur pada panjangnya masa bertemu itu,tapi pada kesediaan untuk susah dan senang bila bersama..Pada ketekunan hati kita,menerima kelebihan dan kekurangan beliau sebagai sahabat kita.

Sahabat,ingatkah kita bila persahabatan kita diuji..Allahuakbar..Masa tu,terasa macam saya nak hilang lagi seorang sahabat yang amat akrab..2 tahun bukan masa yang sekejap untuk diuji dan teruji..Tapi segalanya lancar,mungkin kerana kita matang dalam menyelesaikan isu yang timbul..hua hua hua hua..:p Bila berselisih,lapangkan hati tingkatkan komunikasi..Banyakkan ingat pada kesilapan kita pada sahabat kita berbanding kebaikan yang telah kita buat padanya..Insyallah cepat kita tenang..

Benarlah kata hukama - jangan sesekali mendakwa kalian sudah akrab dalam bersahabat sehingga persahabatan kalian diuji dan kalian melepasi ujian tersebut.

Dan banyak kali sudah,saya kehilangan sahabat - sudah berjaya saya didik hati untuk tabah tiap kali saya kehilangan sahabat yang saya sayang dek kerana kekurangan pada saya mungkin.Tapi tak mengapalah.Ada hikmahnya barangkali,moga yang hilang itu,digantikan atau dikembalikan untuk saya.Ameen.

Dan sesungguhnya sahabat yang seorang ni sungguh bersama saya tatkala saya tak merasai lagi hidup sebagai seorang manusia..(masa ini rasa hidup seperti seorang harimau.haha)..Dinasihatinya saya,supaya kembali bangun untuk meneruskan kehidupan..Diingatkan saya apa yang selalu saya ingatkan padanya..what i give,i get back..haha..Tapi sikit pon tak terasa kerana itulah tugas sebenar seorang sahabat..Mengingatkan bila terlupa..Yezza..

Moga cepat bahagia sahabat - sememangnya sahabat yang sejati itu seperti kesihatan,hilangnya baru kita sedari kita memerlukannya..

~ Dialah teman,sahabat dan kawan ~

Dan lagu ini banyak meninggalkan memori untuk mu sahabat - Selamat Hari Lahir

Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan 
Ada kalanya langkahku tersasar 
Tersungkur di lembah kegelapan 

Bagaikan terdengar bisikan rindu 
Mengalun kalimah menyapa keinsafan 
Kehadiranmu menyentuh kalbu 
Menyalakan obor pengharapan 

Tika ku kealpaan 
Kau bisikkan bicara keinsafan 
Kau beri kekuatan, tika aku 
Diuji dengan dugaan… 
Saat ku kehilangan keyakinan 
Kau nyalakan harapan 
Saat ku meragukan keampunan Tuhan 
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala 

Menitis airmataku keharuan 
Kepada sebuah pertemuan 
Kehadiranmu mendamaikan 
Hati yang dahulu keresahan 

Cinta yang semakin kesamaran 
Kau gilap cahaya kebahagiaan 
Tulus keikhlasan menjadi ikatan 
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan 

Titisan air mata menyubur cinta 
Dan rindu pun berbunga 
Mekar tidak pernah layu 
Damainya hati 
Yang dulu resah keliru 
Cintaku takkan pudar diuji dugaan 
Mengharum dalam harapan 
Moga kan kesampaian kepada Tuhan 
Lantaran diri hamba kerdil dan hina 

Syukur sungguh di hati ini 
Dikurniakan teman sejati 
Menunjuk jalan dekati-Nya 
Tika diri dalam kebuntuan 

Betapa aku menghargai 
Kejujuran yang kau beri 
Mengajarku mengenal erti 
Cinta hakiki yang abadi 

Tiada yang menjadi impian 
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan 
Yang terbias pada ketulusan 
Sekeping hati seorang insan 
Bernama teman



4 comments:

sufygirl said...

my fav song. :)

batrisya qistina said...

lagu itu lagu 'keramat' ;)

rasberry said...

i know who ;)

batrisya qistina said...

who is the person rasberry?haha..are you sure it is a WHO?ngee