Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Friday, July 9, 2010

CUKUPLAH.......

Satu benda yang ustaz Najmuddin ajar saya yang selalu saya ingat ialah

"Takkan masuk syurga orang yang memutuskan silaturrahim"

Dan orang yang selalu demonstrate kata2 ini buat saya ialah ayah saya sendiri..

Ayah walaupun ada egonya sendiri tapi selalu akan beralah bilamana ada ketegangan berlaku..tak kira la dengan jiran ke dengan ahli keluarga ke..ayah akan sentiasa beralah walaupun dalam hati membuak-buak rasa marah,ayah tetap sabar..mak pun akuinya..kata ayah,takpe lah kita jaga hubungan dgn kita,Allah tolong cara lain buat kita..mengalah bukan bererti kalah..saya semat kata2 itu dalam hati sentiasa..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saya berusaha untuk jadi macam ayah..sebab memang itu yang diajar oleh junjungan kita..tak gitu?

Namun..

Tak semua orang memahami..Ada yang ego & amarah melebihi langit ke-7..Kadang-kala kita meminta maaf pon masih nak sombong..Mahu mengangkat-angkat,menunding-nunding lagi salah ke arah orang lain..hehe..Umpama dirinya seorang malaikat yang cukup sifat serba satu..

Tahan ke kita dengan orang gini?isk2..Saya biasanya cuba untuk bersabar,memaafkan dan mengalah dengan niat untuk menjaga silaturrahim..tak nak la gaduh2..tak baik kan?Saya rasa anda juga begitu..Tahniah..anda semua melalkukan tindakan yang sangat tepat ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tapi

Tahap kesabaran saya dah sampai ke limitnya..Let me tell you something,mulai hari ini,CUKUPLAH..Saya takkan mengalah lagi..nak gaduh,gaduh la kita..saya takkan kisah lagi..buatlah apa nak buat..tak larat dah nak beralah..nak gaduh,silakan..

Kita reti ego,orang lain pon reti ego juga,ada amarah juga..Nak jumpa buku dgn ruas,silakan..

'Tak sudi memandang tidak mengapa
Kerana ku mengerti aku insan hina'

Buat yang mengerti di sem terakhir ini,insyallah..

Cukuplah....

Terima Kasih ;)

0 comments: