Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Wednesday, August 18, 2010

KEGAGALAN UNTUK MENJAGA DIRI

Pelik ke bunyinye tajuk kali ini?

Gagal untuk berlaku adil pada jasmani saya menyebabkan saya miss kelas dua hari(harap esok dapat ke kelas) insyallah

Demam panas dan batuk mula melanda..Tak pernah saya demam panas gni..Sampai nak sahur pon kena ajak kawan berteman..Boleh 'iron' baju rasanya dgn tubuh saya..haha..

Sebabnya ~ nak pinjam kata-kata ayah mi ~ 'extremely busy'

Bukan busy tapi terlebih..aiyoo..kelas,exam dan most importantly CONVEST '10

CONVEST '10 ~ hadirnya dalam hidup saya tanpa saya pinta..tapi tidaklah hadir dengan bala cuma komitmen perlu diberi extra untuknya..

Menjadi Central Committte bukanlah sesuatu yang mudah kerana beban dan tanggungjawab untuk proses 'menyamakan' dan menguruskan 14 program..Saya bertanggungjawab penuh ke atas 24 central subcommittees dan 14 headcom yang masih punye punya anak-anak buahnya..Dan selalu saya ingatkan mereka sebagai PC kita bukan hanya berminat dengan PC department semata tapi kita berminat dgn semua pihak dan committees dalam program yang kita libatkan diri..Kerna itulah nature tugas dan tanggungjawab kita..

Dan semestinya ratusan committees di bawah tanggungan saya tu bermacam 'fiil' dan perangai yang mahu tidak mahu harus saya tempuhi dengan sabar dan tabah..Tak semua ingin bergerak seiring dengan kita dan ada yang harus digerak dan dikejutkan supaya bergerak seiring dengan kita..Semuanya untuk CONVEST '10 ~ EMPOWERING FUTURE EXCELLENCE

Akibatnya ~ first wave ini saya terlantar di bilik keseorangan..

Semalam 17 Ogos 2010 ~ Mass Gathering CONVEST '10

Bebanan dan task pertama bagi kami di PC Central Department..

Sayalah PM nya..Kamilah Prep & tehc nya..Kamilah Pub & Pro dan kami jugak Catering..

Ikut hati ~ tak nak pergi..Tapi gagah kan diri juga untuk ke sana..Tak mahu hampakan kerja keras mereka semua untuk menjayakan program..Dan alhamdulillah walaupun pelbagai alasan diberi sukses..Kehadiran luar jangkaan..Yang tak dapat makanan,maaf dari pihak kami..Datang awal lain kali.Kami afford untuk dapat sponsor bagi 300 orang je.Terima kasih MAS ;)

Maaf jugak kepada yang hadir tapi tak terlayan..Saya nak emo pon ada jugak..Bila kepala dah senget,hati pon jadi tak terkawal..Maaf kalau ada yang terasa kena marah.Sapa suruh buat saya marah..Ingat dunia nie kamu sorang yang ada dan saya perlu entertain? ;)

Dan saya dapat rasakan sehingga tamat CONVEST '10 nie,saya tak dapat miss untuk berhubung dengan mainboard PC saya..Terima kasih tak terhingga dapat rahim,ella,wa & iqah..Ahmad sayang kalian semua dan thanks bear with me and please bear with me till the end..We are superb team and partners ;)

Owh yea..sedikit sebanyak kesibukan ini mengingatkan seseeorang yang pernah saya sayang..pernah..sekarang sayang lagi tapi sayang jauh-jauh..kenapa ye?sebabnya kerana saya busy,saya lupa hari lahirnya..huhu..sedih dan terkilan dia..menangis?sudah pasti..haha..maaf ea awak..walaupun tau awak tak baca pun blog saya dan awak dah buang saya dari hidup awak jauh2..tapi kenangan itu tetap dalam ingatan saya..kerana saya dilahirkan untuk menyibukkan diri kot..;)

How long i have to be like this,me myself have no answer ;)

Lepas nie kerja,lagi la busy..

Pada akhirnya ~ saya perlu menjaga diri..nak hidup lama lagi..banyak benda lagi terfikir di fikiran nak buat dan realisasikan..

Nak jaga hati orang lain 24 jam/7 hari seminggu...maaf..saya tak mampu..nak merajuk,kecil hati..silakan..yang mana ahmad mampu jaga,ahmad jaga..Kalau mak dan ayah sendiri pun ahmad kontek jarang-jarang,orang lain lagi la..Dan in fact,takde orang yang perlu saya take care seperti roomates saya satu keselesaan buat saya buat masa ini..

Dan jika ditanya adakah saya takut untuk hilang kawan lagi?

Jawapannya mudah ~ Saya dah pernah hilang kawan baik yang saya sangat percaya,saya dah pernah hilang orang yang saya sayang sepenuh hati saya,jadi untuk kehilangan lagi(andai jadi),saya dah lali dan overdose..Walaupun saya tak minta..

Harapan ~ Please bear with me..Dont expect too much..Saya jugak punya hati dan perasaan yang saya perlu entertain..Seriously tak cukup rehat..Takde orang jaga hati kita pun kalau kita nak prioritas nak jaga hati orang lain dulu..Last2 kita teraniya...Seek first to understand than be understood

Moga tuhan beri masa untuk rehat..Damnly tired with thousands of anonymous numbers and problems

Moga diberi kekuatan..Ameen..



0 comments: