Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Thursday, February 3, 2011

GONG XI FA CAI

Selamat tahun baru cina..buat sahabat2 berbangsa tionghua..huahuahua..hehe..

Perasan bantai wish lak..padahal bape kerat je kawan saya bangsa cina..ai yin,ai rene,phang dan etc..takpela..wish gak..sbb orang lain dapat manfaat gak..COOOOOOOOOTI..haha..padahal cuti 3 hari je..okay la..alang2 dapat cuti,semua orang happy..tapi tak leh cuti lama2..kita hidup ada tanggungjawab..kalu tak,leh bankrap negara ;)

Apa yang patut kita contohi daripada dieorg?Banyakkkkkkkkkkkk..yang kita orang muslim or especially melayu kurang..

1. Ukhwah...persatuan dieorg mmg bersatu padu dan saling membantu..Kita lak saling dengki..hukhuk..orang nak berjaya,kita tolong jatuhkan..wlpn bukan semua tapi ada segelintir gtu..

2. Rajin..sangat rajin..takpe pernah berkira masa kerja..fokus..jarang dieorg merungut..

3. Future thinking...saya terbaca artikel mengenai CEO Singapore Airline..yang membawa SA ke satu mercu tanda baru dalam bidang aircraft walaupun dieorg takleh la nak wat airport besar2 sebab negara dieorg yang ciput..Beliau ada triple degree n satu master..giler gempak..mmg dari masa study dah fikir belajar tanpa jemu..hukhuk..kita?dapat satu degree pon dah tak nak sambung..huuu..

4 5 6 anda list sendiri la..anda pon pasti berpengalaman..kan?

p/s: no offence..jgn ambil hati kata2 saya nie,tapi ambil la sebagai satu cabaran..kita pon mampu..kita boleh..jgn cepat kalah..

umat islam sentiasa boleh..
kita mesti lebih baik..
dari semalam hari
dari semalam..

Terngiang-ngiang bait-bait nasyid itu setiap kali saya down dalam apa yang saya usahakan..

moga kita diberi kekuatan..ameen..

GONG XI FA CAI ;)





0 comments: