Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Thursday, March 17, 2011

MAJLIS KESYUKURAN PERKAHWINAN

15 Mac 2011 - saya menghadiri kenduri senior saya di Kampong Laut..Senior yang ter'kenal' secara tak sengaja tapi bolehlah kata agak kamcing.Tambah pula zaujahnya saya memamng kenal kerana contribution beliau pada bidang kesusasteraan.

Tiada apa yang ingin saya highlight kan kenduri ni,simple yang teramat.I like!

Apa yang menariknya pasal kenduri Adam & Kak Nas ini,ialah pada hidangannya.Sangatlah unik boleh saya katakan.Kalu biasa kenduri nasi minyak la dan air sirap bagai bagai.Tapi kenduri ni,nasi dagang dan ditambah dengan pelbagai kuih muih origin dari kelantan..pergh mmg terus jatuh hati..dari tepung pelita,buah gomok,roti jala dan ada aiskrim..ades..kecur air liur..hahahaha..

Bila tengok je ada favourite saya,terus la cepat-cepat habiskan nasi dan 'gomo' kuih sampai kawan saya cakap 'berehi sangat mu ko tepung pelita'.hehe.Senyum je mampu saya balas.Baik la makan dulu.Sebelum sampai masa kena balik tak boleh makan dah.heee..


Dan bile nak balik dapat 'sisa' aka door gift dan lagi di dalamnya saya kaget..Satu jenis kuih traditional kelantan yang saya tak pernah tau kewujudannya..hahaha..Balik tanya mak dan mak kata la apa nama dia tapi still tak lekat dalam kepala..haha..Kena tanya lagi apa nama dia..Kuih pelik la tu sebab saya memamng hantu kuih..ngeee..

Barakallahulakuma Adam & Kak Nas,moga bahagia ke anak cucu.Cuma nak tergelak bila Kak Nas panggil Adam - ABANG..hahahaha..sebab selama ni dieorg kawan,tetiba rasa cute dengar lak suara Adam reply denagn suara 'jantan' dia..hakhakhak..Whatever la..Gambar?Kena tunggu Adam upload insyallah ;)

Habis cerita kenduri kahwin mereka..Tetiba terlintas lak majlis kahwin saya..haha..Ni berangan je..tapi boleh dilaksanakan..hehe..buat yang special tapi orang ingat sampai bila2..

Bila ke kenduri saya mmg kisah sangat bab makanan..hehe..Pernah saya ke kenduri Kak Farhah tahun lepas,mmg stylo jugak,nasi kukus ayam goreng yang siap ada waiter lagi tambah dengan ABC dan cocktail..Pergh..memang la best..

Antara idea kalau nak buat kenduri kahwin gempak ialah -

1. Order je dengan kedai mamak sekali dengan mamak sekali..haha..Siap ada waiter dengan skrin besar..Tayang bola..pergh mesti ramai budak laki datang dan confirm tak cukup kerusi..kan?haha..ko gano En Maro.Tayang MU main,mesti mu mari dop?hahaha

2. Buat makanan paling simple dan kos rendah ala-ala rumah kos murah misalnya roti canai..hehe..mesti orang maki hamun datang..haha..tapi ada gak kelainan..ngee..

3. Buat nasi lemak plus ada makcik pelayan yang gler cekik darah yang speaking english..haha..mesti masuk world book of record..boleh ke buat gini Atiqah,Amy & Kina?hahaha..

4. Kasi makan aiskrim dan tulis siap-siap dalam kad jemputan,mesti ramai kanak-kanak datang time kenduri..hehehe..

bla bla bla bla...dan seterusnya..(habis idea nak mengarut..) hahahaha..

Dan saya menanti kenduri yang pelik dan unik lagi untuk saya hadiri insyallah..Korang memang kreatif..;)


2 comments:

MOHAMAD KAMARUL HELMI BIN MOHAMAD NAWAWI said...

MU menang 1-0 smale..haha..
koho jauh doh chelsea tinggal..
berba score..
gol ceples jah,tapi buleh la dari seri..

batrisya qistina said...

haha..tau..aku tgk..wane la MU teruk ngat loni main..ngee..tuan,update blog tu tuan..hehe