Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Tuesday, March 8, 2011

MEREKA HARUS DIBIARKAN

Ada kalanya itu yang terbaik ~ mereka harus dibiarkan..Siapa?

Pernah kalian berhadapan dengan manusia yang sampai ke satu tahap hati kalian akan berkata ~ "Allah aku tatau lagi nak buat apa dengan budak nih"..Pernah?Pernah?hehe..

Antara orang-orangnya ialah

1. Yang tgh mabuk bercinta ~ yang nih kalau gtau apa2 mmg tak dengar dah,gtau la pakwe ko/makwe ko tu gni gni gni sebenarnya..mmg haram nak dgr..semua indah,dah kena skali baru tak cukup baldi nak tadah air mata..

2. Yang tengah bersedih ~ yang ni pon,cakap la pape,mmg tak dgr ckp jugak.so yang paling baik,biar je dia nangis ke apa dia nak buat..nanti last2 dia dah okay,baru kita layan balik.

3. Yang jenis perasan ~ yang ni mmg susah nak ubat sikit..bukan sikit tapi sangat la susah nak ubat..apa yang orang buat dia perasan orang cakap pasal dia,tulis pasal dia..orang ckp lain suka faham lain,suka suki nak interpret maksud orang cakap..nie jgn la layan,biar je..kena sematkan dalam hati,jangan layan orang gni,nnt lama2 jadi weng mcm dia jugak..nak perasan takpe tapi melebih2 perasan tu 'berdooh' lalu nah..

4. Yang memang tak dengar cakap ~ yang nie lagi la..mmg terbalik bumi,bertukar awan jadi kaler jingga pon,tak dgr..haha..

5. Selain dari mereka di atas yang jenis anda rasa perlu ikut keperluan agama yang anda anuti..ngeee

Mudahnya kalu diaorg mintak pendapat ~ mula2 kita bagi la guidance yang memberi mereka 2 pilihan kepada mereka dan akhirannya ckp la 'ko dah baligh dah,pandai la wat keputusan'.sekian ~

Sekian kemerapuan dari Kota Bharu..

0 comments: