Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Wednesday, March 16, 2011

SUKA APA YANG KITA ADA

Pernah kalian merasakan jemu,boring,rimas dengan apa yang kalian ada dan mengharapkan sesuatu yang lebih baik?Pasti kita pernah merasainya bukan?Fitrah manusia memang sentiasa tidak cukup dan puas dengan apa yang kita ada.

Memetik kata-kata Dr Asri,tak salah mengharapkan yang lebih baik tapi jangan sesekali lupa untuk bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang sebelum nikmat tersebut ditarik semula olehNYA ;)

Raaaaaamaaaaaai orang lupa untuk bersyukur tapi bila sudah tengadah baru la merayu meminta kembali supaya nikmat tersebut dikembalikan.Syukur-syukurlah.

Kalau kita tak mampu untuk dapat apa yang kita suka,sukalah apa yang kita ada..Itulah yang terbaik buat kita..

Yang mana ada kerja,hargai kerja anda..Jangan merayu-rayu nak kerja lain yang mungkin hanya fatamorgana saje lebih baik dari yang sekarang..

Yang mana ada kekasih,hargai dia.Dia mungkin selekeh,busuk,sengal ayam/ubi/badak atau sengal-sengal yang sama waktu dengannya,tapi sengal dia itu yang sentiasa menceriakan dan membuat anda merasakan anda manusia beruntung di dunia..

Yang mana ada kelab peminat setia,layan dieorg elok-elok,kalu tak nak cakap tak nak..jangan dok main tarik tali macam kat padang,takut kalian yang tersungkur bukan peminat kalian..

Yang mana ada suami/isteri,jangan nak menggatal cari orang lain dan nak bercerai berai..Ingat tanggungjawab kalian sebelum sibuk mahu mengungkit hak dan kesilapan masa lampau pasangan anda..

Apa lagi ye?

Tu je kot..haaa..Yang penting tika umur masih bersisa ini,jangan lupa sahabat kalian yang tak pernah kalian ucapkan TERIMA KASIH atas kasih mereka yang unconditional buat kalian selama ini..Sahabat yang baik memang tak dirasai ketika mereka masih ada,tapi kehilangannya dirasai bila dia sudah tidak pedulikan kita..Sebelum dia mula menjauh,jangan lupa buat apa yang patut..

Untuk diri saya terutamanya..ameen..