Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Monday, March 14, 2011

TAUTAN SELATAN MENYENTUH DI SANUBARI

hahaha..best tajuk..;p

saya sgt bersyukur la untuk kali ini,kerana tuhan telah meggerakkan hati seseorang untuk membantu saya..walaupun saya tak lah berapa rapat dengannya..

minggu lepas seorang client menelefon memohon satu dokumen hak milik dari kami..file sudah lama ditutup..namun bila saya cek semula dokumen tersebut tiada dalam simpanan kami..ke mana menghilang saya pon tidak tahu..masa itu mulalah lagu2 sedih bermain di hati misalnya lagu di mana kan ku cari ganti serupa denganmu..hahahaha..penyubat tak jumpa dokumen tu la..ades..

puas fikir mcm mana nak dapatkan dokumen tu secepat mungkin,kalu kurier boleh aje tapi makan masa dan faham2 la birokrasi ni,mmg almaklumlah sangat la 'cekap & effisyen' ::D

fikir punya fikir,teringat ada seorang sahabat yang tak berapa baik,pernah satu kelas tapi selalu contact thru FB saje..cuba jela nasib,mintak tolong dia untuk dapatkan salinan dokumen yang diperlukan..sekali cakap je terus cakap boleh,alhamdulillah..saya mintak dia sebut harga,taknak katanya..biarlah dia belanja..ades..baik betul..malu lak saya..haha..

nak cakap,mmg pentingnya la kita hidup berukhwah nie..mmg la sekarang kita rasa kita tak perlukan orang tu orang ni,tapi sampai masa dan ketika mmg kita akan perlukan orang untuk membantu kita..we can't live without others kan?so jangan sombong-sombong dengan kawan2,jangan 'lokek' dan rajinkan tangan bantu..

kalu orang tak tolong kita pon,tuhan akan sentiasa mudahkan kerja orang yang baik hati nie..tak gitu? ;)

p/s:akak JB yang baik hati,tq very much..i owed you ;)


4 comments:

Nurul Atiqah binti Rayah said...

ahmad, tajuk entri ni sgt poyo..haha..

hm, saya sbnrnye terkesan dgn ape yg ahmad tulis..mybe I shud tolerate n be a young matured lady?;)

one day, we'll need that person as we live in this world TOGETHER not ALONE..rite?:D

batrisya qistina said...

iqah..hahaha..nak cakap benda tapi takleh ckp kat sini,nnt kontroversi..haha

haaa..tau pon..bia je budak kecik tu..tak suka takpe..simpan je..bia je dia dgn ketidak matured dia tu..kita wat keje kita..okay? ;)

Nurul Atiqah binti Rayah said...

cet!
pandai pulak takut kontroversi skrg ni ye encik ahmad?hahaha..~

apenye?SMS jela kalo takut sgt...:P

batrisya qistina said...

dah sms..hahaha..tapi ada orang tgh serabut takleh copy paste..hahahaha :p