Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Thursday, March 29, 2012

SELAMAT JALAN SIFU

Banyak kali saya alami perpisahan dalam hidup saya. Dan selalu saya tangisi perpisahan itu hatta dengan orang yang membenci saya. Terkadang timbul benci dihati denan orang tersebut tapi saya tak lupa kebaikannya walaupun sedikit kepada saya.

Pernah saya rasa saya tak mampu lagi untuk bangun untuk beberapa ketika bila berpisah kerana kasihnya saya pada dia atau mereka.

Dan selalu saya pujuk hati sendiri, Allah kasi perpisahan kecil untuk saya tarbiyah hati nanti dengan ujian yang lebih besar. Selalu. Itulah mtivasi saya untuk melangkah tatkala menerima berita perpisahan.

Dan untuk tahun 2012, saya akan berpisah untuk kali kedua..Tempoh hari dengan Nenda saya, kali ini dengan Sifu saya. Sifu/abang/bestfriend dialah segalanya. Mengajar saya apa itu erti menjadi seorang peguam dari hari pertama saya mempetisyenkan borang. Ajar saya untuk appear depan court dan menjadi sedikit berani dengan tuan hakim. Ajar untuk cool down kan client.

Untuk perpisahan kali in, agak lama saya mereng. Driving kereta hanyut dan kadang-kadang tak tahu kemana saya menujunya. Yang pasti tak dapat menerima hakikat.

Apa pun, saya pasti merinduinya. Sepertimana saya merindui perpisahan dengan kalian semua. Setiap kali kita berpisah, selalu saya tanya pada diri, bila kita kan berjumpa lagi? Dan saya sendiri pun tidak pasti.

For my dear Sifu, I will always miss the journey that we have traveled together.

Tuai padi antara masak,
Esok jangan layu-layuan,
Intai kami antara nampak,
Esok jangan rindu-rinduan.

0 comments: