Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Wednesday, May 9, 2012

STRESS!!

Saya baru hampir nak masuk bulan ke 6 saya didaftarai sebagai peguam mahkamah tinggi Malaya.

Tapi bulan ni saya rasa sungguh stress dengan kerja-kerja sebagai seorang peguam. Kerja yang bermacam, client yang pelbagai, karenah staffs dan sebagai menambahkan lagi kejiwaan di dalam diri. Maka benarlah kata seorang senior hebat yang menjadi pakar rujuk di Kelantan tatkala bertemu saya selepas didaftarai - Welcome to the hell bro!!

Bila saya dah rasa sendiri, saya tau kerja ini memang menempah hell. Maki dan sumpah seranah akan menjadi habit jika tiada iman di jiwa. Semua macam tak jadi dan tak menjadi. Bila ingat-ingat balik, sabar dan istighfar sahaja yang saya mampu. Dan saya mencoret kata-kata ini dalam rasa yang macam nak pecah kepala.

Ingat semula pesan hukama, HITUNGLAH KESYUKURANMU DAN BUKANNYA KESUKARANMU NESCAYA KAU AKAN BERSYUKUR.

Mari sama-sama bersabar. Masalah tercipta untuk diselesaikan. Insyallah.

0 comments: