Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Tuesday, July 27, 2010

BERHAJATKAN SESUATU?JANGAN LUPA HARI INI NISFU SYAABAN

Tuhan Maha Pengampun lagi Maha pemurah..sokmo-sokmo..tiap waktu,tak kira masa..mengertilah..

Saya pernah dikecewakan..Sehingga saya rasa takde dah orang yang nakkan saya..Saya menanges-nanges dan terus nanges..Kebetulan ketika itu menjelang nisfu syaaban,saya berpuasa sunat dan berdoa moga saya diberikan seseorang yang baik sebagai teman hidup saya..

Tuhan kabulkan permintaan saya dan kini saya gembira bersama dia..walaupun dia bukanlah orang yang saya hargai pada mulanya,namun kuasa tuhan mengatasi segalanya..

Terkadang kita terlalu mahukan sesuatu sehingga terlupa untuk berserah pada tuhan,kita terlupa terkadang bhawa apa yang inginkan terkadang tidak baik buat kita..

Justeru itu,sentiasa berdoa dan berharap..jangan sesekali putus harapan pada tuhan selagi mana lagit masih cerah dan masih lagi tegak di atas sana..Kesedihan bukan menyelesaikan masalah malas menambah kusutkan lagi keadaan..Be strong Ahmad..Kegagalan masa lalu itu pengalaman berharga,jadi berhati2lah kelak..jangan terjatuh lagi..

Sekian ~ pesan beliau kepada saya..thanks 'beliau'..sangat menghargai pengalaman 'beliau' itu..

Saya ambil semangat dia ~ untuk nisfu syaaban ini untuk mengharapkan kebahagiaan buat orang-orang yang saya sayang,semoga mereka ketemu happiness dan bless selalu..tak mahu mereka bersedih dek kerna sensitive issue itu dan ini..bersabarlah,jgn lupa untuk terus bersabar..kerna mungkin dek kerna ketidaksabaran kita akan dihukum oleh murka tuhan dgn menghadiahkan soltuion yang tidak sabar buat kita semua..mintak jauh..keep itu up kalian..

Ambil semangat ini untuk dibawa ke ramadhan kelak ;)

0 comments: