Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Tuesday, July 27, 2010

BUKAN MUDAH NAK JADI ADIL..ALLAHUAKBAR

Dah nak jadi makin kusut dah hidup aku kali nie..Macam-maca problem..aiyoyo..Tak terlayan jadinya..Tolonglah faham kejap..huhuhu..

Teringat pulak kata-kata Pak Cahya ~ mana mungkin seseorang itu mampu untuk berlaku adil seadil-adilnya pada orang lain sedangkan dia selalu gagal untuk berlaku adil hatta kepada dirinya sendiri..kalau unutk musuh apatah lagi,memang tak adil langsung dah kita nie..*muhasabah time*

terkadang aku lupa senyum
terkadang aku lupa tegur
terkadang aku lupa balas
terkadang aku lambat bertindak
terkadang aku lambat SMS

tak kira berapa kali terkadang itu,semua itu hanya khilaf aku sebagai seorang manusia..yang pasti sahabat tetap terpahat di hati selamanya..

*life ends when you stop believing your true friend*

*ya tuhan,jangan kau hukum kami bila kami lupa atau kami tersalah.ya tuhan bantu kami untuk berlaku adil pada diri sendiri,orang yang kami sayang dan musuh2 kami*

seek first to understand then be understood..

p/s:

selalu kita menghukum mereka dgn kesalahan mereka,tapi kita kerap kali memaafkan diri sendiri bilamana kita melalakukan kesilapan yang sama kerna kita mengerti mengapa kita berbuat demikian..mari belajar memahami mereka..




0 comments: