Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Thursday, February 9, 2012

CINTA BIARLAH BERBEZA

Saya rasa kita semua sudah acap kali mendengar atau mengalami sendiri kisah percintaan yang gagal atau menemui jalan penamat sama ada tragis atau berakhir dengan kedamaian. banyak yang berakhir dengan satu pihak berduka dan satu lagi gembira dan jarang sekali kita dengar kedua-duanya gembira dengan kegagalan itu.

Alasan yang selalu dituturkan - kami sudah tidak sefahaman, kami sudah tidak sehaluan, kami ingin mencuba hidup baru bla bla bla. Apa ke suwey alasan guna.(maaf kerana agak kasar). Saya sangat anti dengan alasan yang ini. Kenapa masa mula-mula bercinta dulu tak guna alasan ini? Ini sebabnya masa memulakan hubungan dulu, tak fikir betul-betul. Buat ikut hati tak ikut otak. Allahurabbi. Saya menangisi sindrom ini. Bukan kerana saya takut dengan kegagalan tapi kerana kegagalan untuk 'begin with the end in mind'.

Ramai yang mengharapkan orang yang dicintai untuk menjadi begitu dan begini bila bila memulakan hubungan kerana dari segi luarannya semua tampak hebat persis Aaron Aziz & Maya Karin dalam filem Ombak Rindu. This is totally bullshit! Jangan tertipu dengan lakonan dan kecantikan yang dibuat-buat untuk menarik perhatian manusia. Pernah guru berpesan saya berpesan, awak jangan kahwin dengan perempuan tu kalau awak tak mampu nak hargai dirinya sewaktu dia bangun dari tidurnya kerana itulah wajah sebenar dirinya.

Akhirula kalam, pesan saya pada diri dan sahabat-sahabat semua, sebelum bercinta fikirlah sedalam-dalamnya. Biarlah cinta itu cinta yang berbeza dengan cinta-cinta yang selalu dihidangkan kepada kita di kaca televisyen dan yang bertebaran di jalanan. Kerana cinta itulah yang mahu kita bawa hingga ke akhir hayat insyallah.

Selamat bercinta ;)















7 comments:

rumput. said...

LIKE

rumput. said...

LIKE

rumput. said...

LIKE

rumput. said...

LIKE

rumput. said...

saya 'LIKE' post anda :)

rumput. said...

saya 'LIKE' post anda :)

batrisya qistina said...

Puan Rumput

sampai 6 kali like tu..haha..ahmad lock comment bukan nak block orang dari komen tapi takut orang komen tapi lupa nak reply..hehe..tqv m;)