Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Wednesday, March 7, 2012

KERANA SAYA ADA LL.B DEGREE

Semalam, saya menelefon seorang sahabat jauh tapi dekat di hati. Selalu kalau nak telefon dia, time kena strategik sebab dia ada hobi pelik - aktiviti underground..hahaha.. Rasanya plumber je buat keje underground nih...hehe

Yang lagi pelik semalam bila saya telefon pun tidak berangkat. Hmm. Takpelah. Dah tidur kot. Tiba-tiba dia msg, sory tadi g bilik air cari idea..haha.. Memang weng.. Sian..

Nak dijadikan cerita, dia merungut sbb ada lecturer guna kuasa veto - takpela saya nak cakap apa pun, saya ada degree, awak ada? Memang kejam dunia tapi hakikatnya begitulah. Kepandaian dilihat dari atas kertas. Kata2 lebih didengar jika poket tebal dgn wang ringgit.

Nasihat saya, bersabarlah sikit dlm belajar. Dapatkn segulung ijazah. Kalau tak nak sambung master pun takpe dah walaupun hakikatnya degree atau pun master pun tak mampu utk menjamin kerja utk anda zaman skrg.

Saya dah ada LLB Degree, registered lawyer - awak ada?

p/s - dear keria, penghujungnya sudah hampir. bertahan & teruskanlah ;-)

posted from Bloggeroid

3 comments:

Nurul Atiqah binti Rayah said...

ahmad.

mcm knal je sape.

haha

Nurul Atiqah binti Rayah said...

ahmad.

hahaha.

terharu ade, nk sekeh2 pun ade.

:P

batrisya qistina said...

hai..awak komen2 ni awak ada LLB?hahaha

junior mana leh sekeh senior..haha