Pages

RSS

Selamat Datang ke Blog Saya
Harap anda 'pening' membacanya.

Tuesday, July 17, 2012

SELAMAT BERKAHWIN DAN BERNIKAH SAHABAT

Kalau sebut mengenai kahwin, suka saya untuk dengar lagu Mahligai Kasih nyanyian UNIC. Menusuk hati dan bait-baitnya menginginkan yang terbaik untuk mereka yang bercinta.

Dan bila menerima banyak jemputan kahwin dari sahabat-sahabat, saya gembira bagi pihak mereka. Gembira sebab mereka dapat apa yang nak dan bagi yang nak sangatttttttttttttttttt kahwin tapi belum dapat tu, sila bersabar. Masanya akan tiba buat kalian. Insyallah.

Cuma doa saya, kalian nanti bukan terasuk dalam golongan yang bercerai. huhu. Mintak jauh yang amat sangat.Bila dengar pasal perceraian, hati saya jadi hiba mengenangkan percintaan yang dulunya indah belake. Kata seorang tua kepada saya, generasi sekarang hidup dalam keadaan banyaknya 'perceraian dijadikan penyelesaian pertama dan bukan terakhir'. Bila cakap dengan mak, mak kata memanglah sedih tapi Allah wujudkan dan benarkan untuk penyelesaian kepada ketidaksefahaman. Tapi ini tak bermaksud sikit-sikit nak bercerai. Moga Allah jauhkan kita dari perceraian.

Untuk yang bakal berkahwin, semoga bercinta sampai ke syurga. Saya tujukan lagu Mahligai Kasih buat kalian. Moga kasih mekar hingga ke syurga.

Sebenarnya aku merasa
Sinar cahaya yang gemilangKetika kau beriku harapan


p/s:

Tahniah juga buat dia yang pernah saya sayang sebab dah dapat baby..hahaha..Adios..:p

Mode Entry :-

*Kepala stress dengan kerja. Perlukan cuti total yang hanya mampu di raih jika ke luar negara*

2 comments:

zie said...

semoga diketemukan dengan dia yg lebih baik, cantik dan pandai jahit ;p

batrisya qistina said...

amboi orang nak kawen..hahaha..nak yg lagi seksi la..hakhakhak..

tak kisah la sapa2 pun dan apa pun karektornya, yang penting 1 Sept ni nikah baik2.. Semoga menjadi isteri solehah wahai sahabat.. Tahun depan kasi kami jadi unce & aunty pleaseeeeeee :p